dimecres, 4 de gener del 2017

ELS COMEDORS ESCOLARS

Els comedors escolars tenen una funció nutricional i educativa molt important ja que contribuïxen a la adquisició de hàbits alimentaris. Cada vegada, són més els usuaris que utilitzen aquets servici, per això, la estructura i la planificació dels menús ha de facilitar prendre aliments saludables per mitjà d’una oferta agradable, equilibrada i adaptada a les característiques i necessitats dels comensals.

Els objectius dels menús escolars han de ser: 

  • Proporcionar als estudiants unes menjars de qualitat, tenint en compte criteris nutricionals, higiènics, sensorials i educatius. 
  • Desenrotllar hàbits higiènics, alimentaris i de comportament adequats alhora que es proporciona un ambient positiu de convivencia.
  • Potenciar la varietat i identitat gastrnòmica i els aspectes culturals de l’alimentació. 


A més, la programació dels menús han de seguir aquests criteris: 

  • Varietat i equilibri. El nombre d’aliments ha de ser variat i equilibrat. Ha d’evitar-se la monotonía. 
  • Aspectes sensorials. Una presentació atractiva del plat i la varietat de colors afavorix l’apetència. Ha de tindre textures variades i adaptades a les necessitats de cada grup d’edat. La temperatura adequada dels plats és básica perquè l’escolar gaudi del plat. S’ha d’evitar els successius recalfaments dels aliments previament preparats ja que disminuïx la seua qualitat nutritiva i sensorial. 
  • Aspectes gastronòmics i culturals. S’ha de tindre en compte la tradició cultural de la zona per a elaborar propostes gastronòmiques relacionades amb les celebracions populars. 
  • Tècniques culinàries empleades. És molt important que les tècniques de cocció siguen variades per a reforçar el procés d’acceptació de nous plats. 
  • Racions. S’han d’adequar a l’edat dels comensals. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada